Skolų prevencija: atpažinkite nemokų klientą ir sumažinkite riziką

Skolų prevencija: atpažinkite nemokų klientą ir sumažinkite riziką

Neapmokėtos sąskaitos smulkiam verslui gali tapti skaudžia problema – juk vieno nemokaus kliento skola gali sutrikdyti visos įmonės pinigų srautą. Kaip laiku pastebėti, kad klientas gali būti nemokus? Pirmiausia atkreipkite dėmesį į įspėjamuosius ženklus.

Įspėjamieji ženklai

Dažni mokėjimų vėlavimai ar prašymai nuolat atidėti terminus signalizuoja kliento finansinius sunkumus. Taip pat vertėtų suklusti, jei partneris vengia dalytis informacija apie savo finansinę padėtį ar kredito istoriją. Kitas rizikos veiksnys – greitai steigiamos įmonės be veiklos istorijos: naujai įkurta įmonė gali neturėti reputacijos ar turto, tad sudarant sutartis būtinas papildomas atsargumas.

Kaip sumažinti skolų riziką?

Visų pirma – neleisti procesui "įsivažiuoti". Prieš sudarydami sandorį, patikrinkite būsimą klientą: peržiūrėkite finansinius rodiklius, reputaciją rinkoje, viešus registrus. Pasinaudokite kreditingumo ataskaitomis – kredito patikra padeda lengviau pastebėti, ar klientui negresia bankrotas ar jis nesusiduria su kitomis problemomis.

Aiškiai sutarkite apmokėjimo sąlygas, o pastebėję rizikos ženklus galite paprašyti avanso ar trumpesnių terminų. Proaktyvus bendravimas ir nuolatinė klientų stebėsena padeda užbėgti skoloms už akių.

Patikros svarba

Galiausiai, nepamirškite, kad laiku atlikta partnerio patikra yra mažesnė investicija nei prarasta neapmokėta sąskaita. Tad patikrinkite įmonę per Credora, kad išvengtumėte nuostolių.